Mode&beauty

Geplaatst op 19 maart 2013 | door Xandra Boersma

0

Blog: Cola crush

Cola light en mode zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En cola light en ik eigenlijk ook. Ik ben helemaal verliefd op de heerlijke smaak van het koolzuurhoudende drankje. En het is nog helemaal dieet-proof ook, want één blikje bevat maar 0,7 calorieën. Heerlijk!

Maar goed, terug naar de connectie met de mode. Die heeft meer te maken met de verpakking dan met de smaak van mijn dagelijkse dosis geluk. Coca Cola light werkt namelijk ieder jaar samen met een designer. En niet zomaar één. Grote namen als Roberto Cavalli, Donatella Versace en Moschino lieten hun creativiteit al los op de verschillende flesjes. Stuk voor stuk echte musthaves voor iedere modeliefhebber. Het is dan ook erg jammer dat deze niet in Nederland te verkrijgen zijn.

Modieuze flesjes
Gelukkig kwam daar drie jaar geleden verandering in, toen Karl Lagerfeld tot creative director werd verkozen. Sindsdien is er elk jaar een andere grote naam aan de beurt en heb ook ik een aantal van de modieuze flesjes in mijn bezit. De roze strepen, zwarte sterren en zilveren stippen van Karl Lagerfeld en ook de opvallende exemplaren van Jean Paul Gaultier staan te pronken op mijn keukentafel. Ik heb de collecties van de afgelopen twee jaren dus compleet. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de huidige verzameling flesjes daar absoluut bij wil hebben.

De ontwerper die dit jaar de eer heeft om de inmiddels beroemde designerflesjes te ontwerpen is Marc Jacobs. Hallelujah! Ik ben gek op zijn ontwerpen, zowel die van zijn label Marc Jacobs als Marc by Marc Jacobs en de dingen die hij maakt voor Louis Vuitton. Vooral de tassen zijn favoriet bij mij. Ik was dan ook erg nieuwsgierig naar wat hij met de flesjes zou doen.

Coca-Cola light Marc Jacobs blik '80s-'00s

Drie decennia mode
En nu is het resultaat er eindelijk. Drie ontwerpen die de campagne Sparkling Together For Three Decades ondersteunen, een ode aan het dertigjarig bestaan van mijn lievelingsdrankje. De drie flesjes vertegenwoordigen de afgelopen drie decennia op modegebied. Het klassieke pak met lieve strikjes komt uit de 80’s, de extravagante outfit en kunstzinnige zwaluwen verbeelden de 90’s en het sportieve, speelse design met de stipjes komen voort uit de 00’s.

Ik moet deze flesjes hebben! Het feit dat mister Jacobs himself halfnaakt in de commercial verscheen, draagt daar overigens alleen nog maar aan bij (gaat dat zien!). Deze beauty’s zijn vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij De Bijenkorf dus dat wordt rennen. Te laat? Geen paniek! Ook de blikjes en gewone 1,5 literflessen van Coca Cola Light zijn versierd met het design. Deze liggen gewoon in de supermarkt en zijn minstens net zo mooi. Proost!






Tags: , , , , , , , , , ,


Over de auteur

Xandra (25) is een afgestudeerd journaliste uit Groningen en werkt nu bij New Publishers. Ze houdt van shoppen, zonvakanties, snowboarden en series kijken, maar heeft vooral een passie voor mode en beauty. Dagelijks struint ze het internet af op zoek naar de nieuwste trends, die ze natuurlijk graag met ons deelt.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven ↑