Leven

Geplaatst op 19 februari 2013 | door Xandra Boersma

0

Blog: Dieetgekte

Sonja Bakker, South Beach, calorieën tellen… ik geloof dat ik alle diëten al eens geprobeerd heb. En toch ga ik het nu weer proberen. Opnieuw een poging om die overtollige kilo’s kwijt te raken.

Echte modemeisjes zijn op dieet. Ze leven alleen op blaadjes sla en stukjes komkommer, drinken liters water per dag en roken flink wat sigaretten. Alles om die kilo’s te verliezen, zo doen we dat.

Oké, dat is natuurlijk niet waar. Ik ken genoeg modemeisjes die zich maar al te graag volstoppen met calorierijke Ben&Jerry’s en met suiker gevulde chai latte’s. Heerlijk, toch? En omdat ik dat tegenwoordig iets te vaak doe, wordt het tijd dat ik weer eens goed op mijn gezondheid ga letten. Toevallig wees een vriendin mij op een nieuw dieet: Bodieboost. Het dieet waar snoepen moet en afvallen leuk wordt. Dat klinkt goed, toch?

BodieBoost boek_2DGezond eten, veel sporten en toch af en toe iets lekkers. Dat is wat het Bodieboost dieet belooft. Ik heb al flink wat research gedaan, onder het genot van een -nu kan het nog- zak M&M’s, en het lijkt me wel wat. Het boek belooft 0,5 tot 1 kilo aan gewichts- en 1 centimeter omvangverlies per week. Niet bijster veel, maar dat schijnt er wel voor te zorgen dat je de kilo’s blijvend kwijt bent en ze niet binnen no time weer op je heupen geplakt zitten.

Productgroepen en porties

Bodieboost werkt aan de hand van de productgroepen koolhydraten, eiwitten, zuivel, groente en fruit. Van elke productgroep mag je twee porties per dag. Dat klinkt misschien weinig, maar één portie koolhydraten zijn bijvoorbeeld vier volkoren crackers en één portie zuivel is 250 milliliter yoghurt. Prima, lijkt me. En je hoeft je niet aan vaste dagmenu’s te houden, want producten in dezelfde productgroep mag je wisselen. Zo kun je die yoghurt bijvoorbeeld ruilen voor melk en appels -allergisch!- voor aardbeien. En alle voedingsmiddelen zijn gewoon verkrijgbaar in de supermarkt, erg fijn voor een arme journalist als ik.

Je moet je alleen aan de onderstaande regels houden:

1. Wees positief!
2. Drink 1,5 liter water en/of groene thee per dag.
3. Vrouwen mogen maximaal 3 glazen alcohol per week. Mannen maximaal 5.
4. Eet rustig, proef je eten en eet met regelmaat.
5. Een keer opscheppen als je bij vrienden gaat eten.
6. Gebruik plantaardige olie voor het bereiden van je maaltijden, het liefst olijfolie.
7. Beweeg 3 keer in de week.
8. Probeer het drinken van koffie en frisdrank te vermijden.
9. Twee keer per week snoepen is verplicht!
10. Je mag maximaal 1 keer per week op de weegschaal staan.
11. Uit eten: neem maximaal 2 stukken stokbrood met kruidenboter, een voorafje en een hoofdgerecht.
12. Zeg tegen niemand dat je een dieet volgt.

Oops, ik geloof dat ik er al eentje gebroken heb. Maar de rest lijkt me best haalbaar dus ik ga het proberen. Het boek is gelezen en de boodschappen zijn gedaan. Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden van mijn -al dan niet- vooruitgang. En wie weet, misschien kan ik deze zomer eindelijk vol vertrouwen in mijn bikini over het strand paraderen.






Tags: , , , , , , , , , , , ,


Over de auteur

Xandra (25) is een afgestudeerd journaliste uit Groningen en werkt nu bij New Publishers. Ze houdt van shoppen, zonvakanties, snowboarden en series kijken, maar heeft vooral een passie voor mode en beauty. Dagelijks struint ze het internet af op zoek naar de nieuwste trends, die ze natuurlijk graag met ons deelt.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven ↑